Social responsibility

Lucas De Man wil met zijn nieuwe stadsproject WOLK verder gaan waar hij met OOG Den Bosch is gebleven: sociaal-maatschappelijke verbindingen in de stad Den Bosch leggen. Daarom heeft hij deze crowdsource website ontwikkeld.

 

Het doel van het crowdsource platform is tweeledig: het toegankelijk maken van kunstinstallatie WOLK voor een breed publiek en daarmee het tot stand brengen van nieuwe ont-moetingen tussen mensen, bedrijven en organisaties.

Geef WOLK cadeau
Het idee achter dit online platform is simpel: mensen, bedrijven en organisaties worden gevraagd om toegangskaarten voor WOLK te kopen en een deel daarvan door te geven aan geselecteerde sociaal-innovatieve en maatschappelijke organisaties. Deze organisaties delen de gedoneerde WOLK kaarten uit aan bijzondere Bosschenaren die veel doen voor het samen-leven in de stad én aan mensen die zonder deze steun anders niet zo snel naar WOLK zouden (kunnen) gaan. En deze mensen geven ook weer door: zij doen, op hun manier, iets voor het samen-leven in de stad.

Sociale winst
Bedrijven en organisaties die maatschappelijk verantwoord ondernemen, weten wat sociale winst betekent. Zij brengen hun bedrijfsvoering succesvol ten uitvoer volgens een visie en tonen deze corporate social responsabilaty. Bedrijven waarin mensen die door ervaring de potentiële scheppende kracht van dromen, visioenen en ideeën kennen en inspirerend voorbeeld kunnen zijn naar anderen.

WOLK als cadeau en stimuleren van verbinding leggen in de stad 
Met behulp van dit crowdsource platform kunnen mensen, bedrijven en organisaties makkelijk hun betrokkenheid bij de stad tonen door het kopen van (een) toegangskaart(en) van kunstinstallatie WOLK. Een kaart voor WOLK is enkel te reserveren wanneer er ook minimaal één kaart voor een ander wordt gekocht. Kaarten voor WOLK kunnen enkel gedoneerd worden aan organisaties die op een manier bijdragen aan het welzijn en samen-leven in de stad.
>> Doe mee en koop kaarten